Vakbarát változat |
Betűméret

Keresés

Jelzet: DVD 5690

Évek óta a számítógépek, laptopok és telefonok képernyőjét bámulva éljük az életünket, így várható volt, hogy a filmművészet is előbb-utóbb reagálni fog erre a jelenségre. Aneesh Chaganty 2018-ban bemutatott filmje végig digitális eszközök (laptopok, okostelefonok és tévék) képernyőjén játszódik. Ez az újfajta műfaj pedig a screen-life elnevezést kapta.

Filmünk főszereplője David Kim (John Cho) felesége halála után egyedül neveli középiskolás lányát, Margot-t (Michelle La). Az átlagos hétköznapok teljesen felborulnak, amikor az apa egyik reggel arra ébred, hogy a lánya nem tért haza éjszaka. Telefonján három nem fogadott hívást talál Margot-tól és másnap hiába próbálja hívni a lányát, egész nap nem tudja elérni. Egyre gyűlnek az aggasztó jelek, amik arra utalnak, hogy valami nagyobb baj történhetett. Margot eltűnésével Rosemary Vick nyomozónő kezd el foglalkozni, aki azt kéri Davidtől, segítsen be ő is, és derítse ki lánya szokásait, ismerőseit, az elmúlt hetek, hónapok történéseit. David kutatni kezd Margot laptopján és közösségi oldalain, végül meglepő dolgokra bukkan. A kutatás közben egy magába forduló, magányos tinédzser képe bontakozik ki előtte, aki senkit nem enged igazán közel.

Száz percen keresztül a képernyőre szegezett nézői figyelem és feszültség a legreménytelenebbnek tűnő pillanatokban sem csökken. A Keresés egy klasszikus építkezésű krimi-thriller, ami pont abból kovácsol erőt magának, ami a narratíváját formai határok közé szorítja: nem hagyja el a képernyőt. A flashbackeket digitális képek, naptárbejegyzések, e-mailek, videók helyettesítik. A dialógusok okostelefonon, Messengeren, Facetime-on, kamerán keresztül zajlanak le. A feszültségfokozásra elég egy kitörölt naptárbejegyzést látnunk, a főszereplő édesapa belső vívódásához pedig azt, hogy milyen üzeneteket ír meg és töröl, mielőtt elküldené a címzettnek.

A film nemcsak a világháló veszélyeit mutatja be, hanem kritikát formál a Social media oldalakról, a többségében fiatal felhasználók kirakatéletéről, a vloggerek szenzációhajhász exhibicionizmusáról, a közösség felszínességéről valamint a generációs szakadékról is.

A Keresés a megszokottól eltérő formanyelvet alkalmazó, székhez szegezően izgalmas alkotás, melyet bátran ajánlok az okosan összerakott és minden szálat elvarró krimi-thrillerek kedvelőinek.

Ajánlja: Boros Ferenc

 Keresés<br />
(2018) on IMDb
 

2019. július 05.