Olav Schewe: Szuperagy
Noha számos helyről hallani, hogy az emberi agynál kevés összetettebb struktúra található a természetben, mégis sokan azt tapasztalják, hogy e biológiai csoda mégsem úgy működik, ahogy az elvárható lenne. Tanulással töltik az értékes szabadidejüket, próbálnak jó eredményt elérni az iskolában, valamiért mégsem járnak sikerrel. Természetesen nem az agyukkal van gond, nem „butábbak”, mint a kortársaik vagy a korábbi generáció tagjai, egyszerűen nem sikerült kifejleszteniük az optimális tanulás módszerét magukban. Ahhoz ugyanis, hogy jól és produktív módon tanuljunk, mindenekelőtt a tanulást magát kell megtanulnunk. Ebben lesz kicsik és nagyok segítségére a nemzetközileg is elismert szerzőpáros, akik eddigi kutatásaikra és személyes tapasztalataikra alapozva feltárják a lehető legproduktívabb tanulás módszertanát, melyet ha következetesen mindenki elsajátít és alkalmaz, a kudarc ki van zárva. Olav Schewe és Barbara Oakley bemutatja, milyen folyamatok mennek végbe agyunkban a tanulás során, hogyan alakulnak ki a később meghatározó neuronkapcsolatok. Majd ezt követően két tanulásai szintet különítenek el, a fókuszált és a diffúz állapotot. Az előbbi esetében a nagy fokú koncentráció a jellemző, például amikor szavakat tanulunk, a másikra a kicsit csapongóbb, de mégis termékeny állapot, amikor összefüggéseket, például történelmi folyamatokat tanulunk meg. Az előbbihez a csend, az utóbbihoz a serkentő háttérzaj az ideális. Emellett számos modellt (például a rövid ciklusokra alapuló pomodoro-modellt) is megismertetik a különféle praktikák és tanulássegítő alkalmazások mellett. Ha sikerül a modern világ zavaró tényezőit, úgymint a telefont és a közösségi médiát kiiktatnunk a tanulás idejére, máris jóval sikeresebbek leszünk. A könyvet érdeklődő olvasóknak, tanulási nehézségekkel küzdi középiskolásoknak és egyetemi hallgatóknak és a velük foglalkozó tanároknak ajánljuk. / Forrás: www.kello.hu
Jelzet: 371 S 28
Jelzet: 371 S 28
2023. május 02.