A motoros hintó megjelenése
1895. október 20-án érkezett az első motoros hintó Budapestre. A német Benz-Velo gépkocsit a József-városi pályaudvaron várta az első magyar autótulajdonos, Hatschek Béla optikus–műszerész, az Első Magyar Műszemgyár igazgatója.
Szombathelyen az első automobil 1900. augusztus 7-én robogott végig a városon, a kormánynál Szapáry Pál vépi földbirtokossal.
1902-ben az autó második megjelenéséről is tudósított a korabeli lap, amely szerint a Vépen vendégeskedő Károly főherceg és főúri társasága mintegy fél órát autóztak a városban. Az utca népe szájtátva bámulta a lónélküli kocsit, a kíváncsi gyereksereg meg együtt futott a lépésben haladó autóval.
Az autók megjelenésével megszaporodtak a balesetek és a gyalogos, ill. biciklis gázolások. „Mindennapos látvány volt a motorzajtól megvadult lovasfogatok ámokfutása, a megrémült utcai nép menekülése.” Szükségesnek látszott egy regionális közlekedési szabályrendelet kiadása. 1900-as években rengeteg a panasz az automobil-közlekedésre. Féltek tőlük az igavonó állatok és a gyerekek. A kocsisok sokszor megostorozták, mások kővel és sárral dobálták meg a felelőtlen sofőröket. A változást az 1906. év hozta meg, amikor a kultuszminiszter rendelettel fordult a kir. tanfelügyelőséghez, hogy utasítsa a vezetése alatt álló népiskolák tanítóit: oktassák a köznépet, hogy az ellenséges viselkedés helyett inkább segítsék a sofőröket.
1901-ig az automobil használatához nem kellett gépjárművezetői igazolvány, 1901–1906 között is csak Budapest területén. Aki betöltötte a 18. életévét, az vezethetett. A motoros járművek közlekedését először 1901-ben szabályozták. A rendőrség az 1900-ban alakult Magyar Automobil Club szakembereivel állította össze a főváros gépkocsiforgalmi szabályrendeletét, amely előírta mind a járművezetők, mind a járművek vizsgáztatását. Korlátozták a sebességet, a forgalmasabb utakon a személygépkocsik 20, a teherautók 6 km/órával haladhattak, a járműveket üzemi és kézifékkel, első- és hátsó lámpával és dudával kellett felszerelni. Ekkor adták ki az első vezetői és forgalmi engedélyeket, valamint az első rendszámtáblákat is.