Vakbarát változat |
Betűméret

Karen Homer: Louis Vuitton

Kevés olyan ikonikus divatmárka van a világon, mint a híresek és gazdagok körében töretlen népszerűségnek örvendő Louis Vuitton. Karen Homer könyve bevezeti a divat kultúrtörténete iránt érdeklődő olvasókat a divatház kezdeteibe. A szerző a Dior) és a Gucci ház után a Divatikonok név alatt futó sorozat ötödik részeként a Louis Vuitton káprázatos világának kulisszatitkairól rántja le a leplet. Az ízléses, méretét és színválasztását tekintve is kifinomult kötet kronologikus rendet követve ismerteti a divatház több mint másfél évszázados történetét, amely hűen leköveti az európai és amerikai társadalmi változásokat, legyen szó az utazási szokásokról vagy a luxusdivathoz mint értékőrző jelenséghez való hozzáállásról. Az 1854-es megnyitást követően a siker töretlen, a Louis Vuitton, az alapító nevével fémjelzett márka mára egyet jelent a luxussal és a fényűzéssel. A szerző részletesen elbeszélő Louis Vuitton korai éveit, majd a nagy fordulatot, amely III. Napóleon felesége, Eugénia császárné kegyei révén jutott ki a tervezőnek. Az üzletet nem tudta megtörni a francia-porosz háború és III. Napóleon bukása sem, melyhez a generációk közti kontinuitás, az innováció és a mesterművek iránti rajongás apáról fiúra szálló tudása is hozzájárult. Georges Vuitton alatt vált nemzetközivé a cég, miután az angol piacot is sikeresen meghódították, majd a filmek berobbanásával, a filmsztárok megjelenésével már nem volt visszaút. Olyan sztárok járultak hozzá a márka hírnevének gyarapításához, mint Audrey Hepburn vagy a legfiatalabbak közül Jaden és Willow Smith. A cég végül 1997-et követően érte el a ma is ismert világméretű hatást, melyet Marc Jacobs tervező kinevezése indított el. Az őt tizenhat évig tartó megbízatása emelte éteri magasságokba a márkát, ahonnan, legalábbis egyelőre, úgy tűnik, semmi sem tudja elmozdítani. / Forrás: www.kello.hu

A kölcsönözhetőség ellenőrzése és további információk

2024. július 26.